Kadınların Kabusu Başa Bela Selülit


Kadınların kabusu selülit, yaşa, kiloya bakmadan herkesin başına musallat olabiliyor. Selülitle savaşmak için pek çok yöntem önümüze sürülüyor ama bunların hangilerinin işe yarayacağından emin olamıyoruz. Şöyle derli toplu bir bilgi bu anlamda işe yarar diye düşündüm.

Selülit nedir ve neden oluşur?

Yağların toplanmaya müsait olduğu kalça, popo, üst bacak gibi yerlerde toplanmaya meraklı bir bela olan selülit, yağların eşit bir şekilde dağılmayıp dengesiz birikmesi sonucu deri üzerinde hoşa gitmeyen, pütürlü, klasik tanımıyla portakal kabuğu görünümü oluşmasına deniyor. Ama tek sebebi yağ değil. Çok zayıf kadınlarda bile selülit olabiliyor zira. Bazen kılcal damarlardaki çatlamalar, dolaşım bozuklukları, hormonlar da selülite neden oluyor.
İşte kadınlardaki östrojen hormonu burada devreye giriyor ve hemcinslerimde selülit lanetinin daha çok yaşanmasına neden oluyor. Kadınların kas yapısı da erkeklere kıyasla bu bozukluğu daha çok yansıtma eğiliminde. Kötü beslenme, egzersiz yapmama, sigara kullanımı, fazla tuz tüketimi gibi olumsuzluklar da eklenirse durum daha da vahim hale geliyor. Dengesiz diyetler, cilt esnekliğinin kaybolması, genetik faktörler de diğer etmenler olarak selülit oluşumunu kötü anlamda destekliyor.

Selülitten nasıl kurtulabiliriz?

Selüliti tamamen olmasa da kayda değer oranda defetmek için: İyi ve dengeli, sebze meyveden yana zengin bir diyet, egzersiz ve bol su içmek önemlidir.

Selülit savaşında bazı besinlerin ciddi oranda işe yaradığı da uzmanlar tarafından ortaya konmuştur. Onlara bakalım da beslenmemize dahil edelim, en güzeli bence:

1. Su demiştik zaten.

2. Gerekli yağ asitleri. Omega-3 ve 6 açısından zengin besinlerden bahsediyoruz. Bunlar da somon, zeytinyağı, ceviz, soya fasülyesi olarak öne çıkıyorlar.

3. Doymamış yağlar. Fındık, fıstık, avokado, kanola yağı, zeytin ve balıktan bahsediyoruz.

4. “Lean protein” tabir edilen, kas yapımını güçlendiren proteinleri içeren balık, deniz ürünleri, derisiz tavuk gibi besinler bu konuda fayda sağlıyor.

5. Tam tahılları zaten besin listemizde her daim tutmamız ve tercih etmemiz gerekiyor.

6. Meyve. Meyve suyu değil, meyvenin kendisi.

7. Sebze. Hatta burada, şu kaynakta denk geldiğim ve etkilendiğim birkaç besini özellikle belirtmek istiyorum: taze kişniş, maydanoz ve limon, selülit savaşında önemli müttefiklerimiz. Kayıtlara geçsin.

8. Bulgur, kinoa, bezelye ve kuru baklagiller özellikle selülit direnişçisi olarak listelenmiş.

9. C vitamini açısından zengin besinler. Tekrar edelim, limon, portakal, orman meyveleri, ananas.

10. Koyu yeşil renkli yapraklara ayrıca değinilmiş. Ispanak ve pazıdan vazgeçmeyelim.  İşte ilgili selülit ile savaş kaynağı burada. Ben oldukça faydalı buldum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...