Yaşlanmayı Engelleyen En Iyi 9 Besin

Sadece böğürtlen değil, tüm üzümsü yiyecekler lif, mineral, vitamin ve iyileştirici antioksidan içeriyorlar. Böğürtlen, yabanmersini ve ahududunun içeriğinde bol miktarda bulunan antioksidanlar, kanser ve kalp hastalıklarını önlemeye yardımcı oluyor. Çilek, ahududu ve böğürtlen, ellagic asit içeriyorlar ve bu madde kanserojenlerle savaşma özelliğine sahip. Yabanmersini, ileri yaşa bağlı olarak oluşan kognitif fonksiyon bozukluğunu (idrak etme sorunu) gözle görülür biçimde geciktiriyor.

Biraz kırmızı şarap, kalp atış hızınızı daha uzun ve güçlü hale getirir. Neden? Çünkü resveratrol ve kersetin maddeleri içerir kırmızı üzüm. Bu kuvvetli antioksidanlar kalp sağlığını destekler, kandaki pıhtılaşmayı azaltır, kan damarlarının açık ve esnek olmasını sağlar. Resveratrol aynı zamanda vücudu kansere karşı korur ve iltihaplı hastalıklar, gastrik ülser, felç ve kemik erimesi hastalıkları riskini azaltır.

En çok tükettiğimiz içeceklerden biri, çay. Dejeneratif hastalıkları engellemede en iyi tedavi yolu olduğunu biliyor muydunuz? Çay, dikkat çekici bir biçimde kanser, kalp hastalığı, felç ve diğer hastalık risklerini azaltıyor. Yeşil çayın, siyah çaya göre daha fazla antioksidan içerdiği bilinen bir gerçekti; fakat son çalışmalar her ikisinin de eşit miktarda yararlı olduğunu gösteriyor.

Havuç ve diğer sarı-turuncu sebzeler; iyileştirici özellikli karoten ailesinin bir üyesi olan beta-karoten adlı antioksidan deposudurlar. Pancar, şeker patates ve diğer sarı-turuncu sebzeler, beta-karoten içerikleriyle kansere; özellikle akciğer, mesane, meme, yemek borusu ve mide kanserlerine; kalp hastalığına ve romatizmaya karşı koruyucu özelliktedirler.

Temel Reis’i düşünün; ıspanağı yediğinde güçleniyor, Kabasakal’la mücadele edebiliyordu. Çünkü ıspanaktaki lütein (bir antioksidan maddesi), ıspanağın içeriğindeki ana maddedir ve vücuda güç kazandırır. Çalışmalar gösteriyor ki, ıspanak yiyen insanlarda iki yaygın göz hastalığı olan katarakt ve sarı nokta hastalığı gelişimi daha az görülüyor. Lütein, retinayı güneşin zararlı etkilerinden koruyor ve göze zarar veren serbest radikallerle mücadele ediyor. Bazı çalışmalar, lütein’in kalp hastalıklarını engellemede de yardımcı olduğunu gösteriyor.

Domates, hızla en popüler sağlıklı yiyecekler arasına giriyor. Tabii bunun için geçerli nedenleri var. Kanserle savaşıyor, ten lekesi dejenerasyonlarını ve kataraktı önlüyor, ilerleyen yaşlarda zihinsel işlevlerin sürdürülmesine yardımcı oluyor. Likopen içeren domates, karoten ailesinin de bir üyesi. Beta-karoten içeriği ile diğer meyvelerden iki kat daha güçlü.

Brokoli ve lahana, Brüksel lahanası, karnabahar gibi diğer turpgiller, kanser ve kalp hastalıklarını önleyiciler. Turpgiller, indol-3-karbinol (östrojen seviyesini aşağı çeken güçlü antioksidan) içeriyor. Bu nedenle meme kanseri ve diğer östrojen etkili yumurtalık ve rahim kanserlerini önleyici etkileri var.

Sarımsak, belki de dünyada bilinen en eski doğal tedavi bitkisidir. Kanser, kalp hastalıkları ve yaşlanma etkilerine karşı mücadele eder. İçindeki sülfür bileşeni, sarımsağı kötü kokusuyla ünlü hale getirse de sarımsağın iyileştirici etkisinden de sorumlu olan maddedir kendisi. Çalışmalar, sarımsağın kalp sağlığını koruduğunu, kolesterol seviyesini dengede tuttuğunu, yüksek tansiyonu düşürdüğünü ve serbest radikallere karşı mücadele ettiğini gösteriyor.Unutmayın, düzenli olarak sarımsak yemek, kanseri önlemede birebir. Ayrıca sarımsak, güçlü bir mantar önleyici özelliği taşıyor ve astım, mantar enfeksiyonları tedavisine yardımcı oluyor.

Sabahları kahvaltı gevreği ile kahvaltı etme alışkanlığınız varsa şanslısınız. Çünkü kahvaltı gevreği, sandığınızdan daha fazla bitkisel ilaç özelliği taşıyor. Tabii tam tahıllılar grubundaysa...  Ya da bulgur, kahverengi pirinç gibi gıdaları tüketerek de tahılın faydalarından yararlanmış oluyorsunuz.  Tahıldaki E vitamini; kanser ki, özellikle prostat kanserine karşı önleyici olmada rol oynayan kuvvetli antioksidan anlamına geliyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...